سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی و معرفی برترین انیمیشن های ایران و جهان

نظر

 

انیمیشن‌ها گرچه ظاهرا برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شوند، اما مختص این گروه‌های سنی نیستند و بزرگسالان هم می‌توانند با لذت به تماشای آن‌ها بنشینند. علاوه بر آن در چند سال گذشته، انیمیشن‌های ایرانی پیشرفت چشمگیری در ساخت و تولید داشته‌اند. تا جایی که این انیمیشن‌ها، چه در سینما و چه در تلویزیون، مورد توجه خیل عظیمی از بینندگان قرار گرفته‌اند. از این رو سعی داریم در ادامه این مطلب علاوه بر معرفی بهترین انیمیشن های سریالی و سینمایی خارجی، به معرفی چند انیمیشن ایرانی جذاب نیز بپردازیم. بنابراین از علاقه مندان به دنیای انیمیشن هستید، از شما دعوت می کنم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دانلود بهترین انیمشن جدید


معرفی بهترین انیمیشن های سینمایی و سریالی ایرانی و خارجی

در ادامه به معرفی بهترین انیمیشن های سینمای و سریالی ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

انیمیشن Frozen 2

انیمشن های برتر تاریخ

انیمیشن Frozen 2    ، انیمیشنی سه‌بعدی و فانتزی-موزیکال به کارگردانی کریس باک (Chris Buck    ) و جنیفر لی است. این انیمیشن را والت‌  دیزنی تولید کرده است. Frozen 2 پرفروش‌ترین انیمیشن در تمام دوران در سراسر جهان و همچنین سیزدهمین انیمیشن پرفروش تمام دوران و هشتمین فیلم پرفروش 2019 شد. توجهات بسیار زیاد به فروزن 2 باعث شد این انیمیشن به یکی از پرفروش ترین انیمیشن های 2020 تبدیل شود.

در انیمیشن منجمد 2 آنا، السا، کریستف، اولاف و سون، ارندل را برای سفر به جنگل پاییزی و باستانی یک سرزمین تاریخی ترک می‌کنند. آن‌ها به آنجا اعزام می‌شوند که منشا قدرت السا را پیدا کنند تا قلمرو پادشاهی‌شان را نجات دهند. این انیمیشن در راتن‌تومیتوز امتیاز 77% را گرفته است.

انیمیشن Missing Link پیوند گمشده

انیمیشن های جدید

استودیو لایکا را می‌توان از دوست‌داشتنی‌ترین فعالان عرصه انیمیشن دانست. آثار این استودیو در سبک استاپ‌موشن بوده و عمدتا انیمیشن‌هایی جذاب، تاثیرگذار و به یاد ماندنی هستند. انیمیشن Missing Link جدیدترین ساخته این استودیو بوده و یکی از بهترین انیمیشن های 2019 است. این اثر موفق به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن سال گذشته شد. داستان این انیمیشن روایت‌گر تلاش‌های یک پاگنده برای ملاقات با خانواده گمشده خود در کوه‌های هیمالیا است.  تیم صداپیشگی این انیمیشن را هیو جکمن، زویی سالدانا و زک گالیفیاناکیس تشکیل می‌دهند. اگر به دنبال یک اثر خانوادگی خوب هستید،‌ انیمیشن Missing Link برای شما ساخته شده است.

انیمیشن Klaus کلاوس

دانلود بهترین انیمیشن های 2020

کلاوس را می‌توان یکی از بهترین انیمیشن های 2019 و حتی دهه گذشته دانست. این اثر روایت‌گر گذشته بابانوئل بوده و یکی از بهترین آثار ساخته شده با محوریت کریسمس است. البته داستان این انیمیشن تفاوت‌هایی با حکایت تاریخی نیکولاس اهل میرا دارد؛ حکایتی که توسط مسیحیان دنیا به عنوان تاریخ رسمی بابانوئل شناخته شده می‌شود.این انیمیشن را می‌توان از خوش‌ساخت‌ترین آثار سال گذشته دانست که با داستان ساده و جذاب، سبک انیمیشن چشم‌نواز و هنرنمایی صداپیشگان خود، تجربه‌ای ماندگار را برای مخاطبان رقم می‌زند.

انیمیشن آخرین داستان

 

انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» اولین نماینده سینمای انیمیشن ایران در اسکار است. این انیمیشن توانست در سال 2020 جزو 344 فیلم واجد شرایط برای رقابت در آکادمی اسکار قرار بگیرد. این انیمیشن که  تولید آن از سال 1387 تا 1396 به طول انجامید، از کیفیت تصویری و داستانی جذاب برخوردار است و به همین دلیل توانسته در جشنواره‌های خارجی حضور داشته باشد و جوایز متعددی کسب کند. انیمیشن آخرین داستان یکی از بهترین انیمیشن های ایرانی ساخته شده در چند سال اخیر است.

داستان انیمیشن آخرین داستان برداشتی آزاد از داستان فرمانروایی ضحاک بر ایران است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که انیمیشن آخرین داستان در گیشه ایران موفقیت خوبی بدست نیاورد و مجموعا حدود 488 میلیون تومان فروش داشت که برای پروژه‌ای با این عظمت یک شکست محسوب می‌شود. هنرمندانی مانند پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، اکبر زنجانپور، باران کوثری، حسن پورشیرازی و شقایق فراهانی از صداپیشگان این انیمیشن بودند.

انیمیشن تهران 1500

 

«تهران 1500» اولین فیلم سینمایی انیمیشنی ایرانی در ژانر کمدی است. این فیلم به کارگردانی بهرام عظیمی و در سال 1392 ساخته شده است. داستان فیلم در سال 1500 هجری شمسی می‌گذرد؛ زمانی که ربات‌ها در کنار مردم زندگی می‌کنند. شخصیت اصلی فیلم تهران 1500 پیرمردی 160 ساله به نام اکبر آقا (با صداپیشگی مهران مدیری) است.

بهرام رادان، هدیه تهرانی، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور و حسام نواب صفوی از دیگر بازیگران این فیلم انیمیشنی هستند.

است.انیمیشن The Simpsons

 

کارتون سریالی The Simpsons باید به عنوان یکی از افسانه‌های کمدی شناخته شود؛ نه بخاطر آن سقوط تراژدیکش، بلکه بخاطر تمام لحظات شاد و جذابی که برای ما به وجود آورد و تأثیر زیادی که بر روی فرهنگ عمومی داشت. داستان دوستان زرد رنگی که در شهر اسپرینگ‌فیلد زندگی می‌کنند، بدون شک همیشه یکی از بهترین انیمیشن های بزرگسالان بوده است و همچنان یکی بهترین سریال های کارتونی 2019 است. 

انیمه Clannad

 

این اثر را می‌توان یکی از غمگین‌ترین، احساسی‌ترین و بهترین انیمه های عاشقانه دبیرستانی دانست. Clannad در ابتدا داستانی متداول از زندگی روزانه دانش‌آموزی به نام تومویا اوکازاکی است؛ دانش‌آموزی که با مشکلات قابل انتظار این سن دست و پنجه نرم می‌کند.

او در طول فصل نخست این انیمه با گروهی از دختران مدرسه خود آشنا شده و به آن‌ها در حل مشکلاتشان کمک می‌کند. اما این فصل دوم انیمه Clannad با عنوان After Story است که جایگاه آن را به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین انیمه‌های تاریخ تثبیت می‌کند. تماشای این عنوان را به تمامی دوستداران انیمه‌ها توصیه می‌کنیم.

انیمه The Tatami Galaxy

 

زندگی انسان‌ها از تصمیم‌های آن‌ها تشکیل شده است. ماهیت غیر قابل بازگشت تصمیم‌ها، منجر به خلق مفهوم پشیمانی می‌شود؛ مفهومی که تمامی جنبه‌های زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این امر سبب شده تا بسیاری از نویسندگان و هنرمندان در آثار خود به این مفهوم بپردازند.

یکی از بهترین انیمه های عاشقانه که موضوع پشیمانی را محوریت خود قرار داده، The Tatami Galaxy است؛ اثری سورئال و چندلایه که به تلاش‌های یک مرد جوان برای تصحیح اشتباهات گذشته خود، یافتن دوستان جدید و تجربه عشق می‌پردازد. اگر از علاقه‌مندان به دنیای انیمه هستید، تماشای این مجموعه را از دست ندهید.

انیمه Weathering with You

بهترین انیمه های تاریخ

اگر بخواهیم فهرستی از بهترین انیمه ها و انیمیشن های عاشقانه جدید تهیه کنیم، باید این اثر را در آن قرار دهیم. انیمه عاشقانه دبیرستانی Weathering with You اثری تاثیرگذار و دوست‌داشتنی به کارگردانی و نویسندگی ماکوتو شینکای، سازنده انیمه محبوب Your Name است. این انیمه عاشقانه جدید راوی داستان آشنایی یک دانش‌آموز دبیرستانی با دختری یتیم در خیابان‌های توکیو است؛ دختری که توانایی تغییر آب و هوا را دارد.

علاقه‌مندان به انیمه Your Name، از تماشای این اثر نیز لذت خواهند برد. همان‌طور که انتظار می‌رود، ویژگی‌های فنی انیمه چون طراحی شخصیت‌ها، انیمیشن‌ها و موسیقی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. با این وجود، نمی‌توان از تفاوت‌های بین این اثر و Your Name غافل شد. انیمه Weathering with You روایتی نسبتا واقع‌گرایانه بوده که تمرکز فراوانی بر شخصیت‌های خود و روابط بین آن‌ها دارد. اگر از علاقه‌مندان به انیمه های عاشقانه سینمایی هستید، تماشای این اثر را از دست ندهید.

نظر شما درباره لیست انیمیشن های جمع آوری شده در این مطلب چیست؟ انیمیشن مورد علاقه شما کدام است؟ نظر خود را در قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید.