سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی و معرفی برترین انیمیشن های ایران و جهان

نظر

 

معرفی انیمیشن نام تو 2016

فیلم نام تو     your nameیک فیلم پویانمایی فانتزی عاشقانه ژاپنی محصول سال 2016 است که توسط شرکت موج فیلم کومیکس تولید و توسط توهو منتشر شده است. این انیمیشن یک پسر دبیرستانی در توکیو و یک دختر دبیرستانی در حومه ژاپن را به تصویر می کشد که به طور ناگهانی و غیرقابل توضیحی شروع به تعویض بدن هایشنان می کنند.

این فیلم در سال 2014 به نویسندگی و کارگردانی ماکوتو شینکای ساخته شد. صداهای ریونوسوکه کامیکی و مونه کامیشایریشی، کارگردانی انیمیشن توسط ماساشی آندو، طراحی شخصیت توسط ماسایوشی تاناکا، و موسیقی متن و موسیقی متن آن توسط Radwimps ساخته شده است. لایت رمانی به همین نام که آن را نیز شینکای نوشته بود، یک ماه قبل از اکران فیلم منتشر شد.

نام تو برای اولین بار در 2016 Anime Expo در لس آنجلس در 3 ژوئیه 2016 به نمایش درآمد و در ژاپن در 26 آگوست 2016 و در ایالات متحده در 7 آوریل 2017 به نمایش درآمد. انیمیشن، موسیقی و وزن احساسی. این فیلم بیش از 41.44 میلیارد ین (380.15 میلیون دلار) در سرتاسر جهان فروش کرد و رکوردهای باکس آفیس متعددی را شکست، از جمله تبدیل شدن به سومین فیلم پرفروش انیمه تمام دوران، بدون تعدیل تورم.

your-name-anime

این فیلم برنده بهترین انیمیشن بلند در جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس 2016، چهل و نهمین جشنواره فیلم سیتگز و به عنوان هفتاد و یکمین جایزه فیلم Mainichi شد و نامزد بهترین انیمیشن سال در چهلمین جایزه آکادمی ژاپن شد. از سال 2021، یک بازسازی لایو اکشن آمریکایی توسط پارامونت پیکچرز در حال توسعه است که در سال 2022 منتشر خواهد شد و گمان می کنیم یکی از بهترین انیمیشن های 2022 لقب گیرد.

خلاصه داستان انیمیشن your name 2016

دو غریبه خود را به شیوه ای عجیب با هم مرتبط می بینند. آیا وقتی یک اتصال شکل می گیرد، فاصله تنها چیزی است که آنها را از هم دور نگه می دارد؟

میتسوها دختر شهردار یک شهر کوچک کوهستانی است. او یک دختر دبیرستانی ساده است که با خواهر و مادربزرگش زندگی می کند و هیچ ابایی از این ندارد که بداند به آیین های شینتو یا کمک به مبارزات انتخاباتی پدرش بی علاقه است. در عوض او رویای ترک شهر کسل کننده و امتحان کردن شانس خود را در توکیو دارد. تاکی پسر دبیرستانی در توکیو است که به صورت پاره وقت در یک رستوران ایتالیایی کار می کند و آرزو دارد معمار یا هنرمند شود. هر شب او یک خواب عجیب می بیند که در آن تبدیل به یک دختر دبیرستانی در یک شهر کوچک کوهستانی می شود.

معرفی بهترین انیمیشن عاشقانه

نقد و بررسی  your name 2016یکی از بهترین انیمیشن های عاشقانه

لینک مرتبط: https://www.plaza.ir/140012/294713/best-romantic-animated-movies/

این فیلم به تمام انتظارات تولید ماکوتو شینکای، از لبخندهای صمیمانه تا گریه پنجمین بار در 30 دقیقه گذشته، صادق است. استفاده استعاری امضا شده او از قطار، ایده یک عشق ناامیدکننده و دور، و مناظر زیبا واقعاً شما را از نظر احساسی وارد داستان می‌کند، حتی برای اینکه چقدر عمومی و ساده به نظر می‌رسد.

داستان نسبتاً سرراست است. حدس زدن داستان به کجا خواهد رسید بسیار آسان است، اما این بدان معنا نیست که من از آن لذت نبردم. فقط 7 را تضمین می کند زیرا من احساس کمبود عمق عاطفی از شخصیت ها داشتم. این عمق فقدان باعث می‌شود که من دائماً کنش‌های شخصیت‌ها را در طول فیلم زیر سوال ببرم، و از آنجایی که دائماً به دنبال انگیزه‌ای برای اعمال آن‌ها هستم، علاوه بر اینکه صرفاً به‌عنوان ابزارهای داستانی هستند، عملاً از غوطه‌ور شدن دور می‌شوم. با این حال، این امتیاز کلی من را که بعداً برجسته خواهم کرد، کم نمی کند.

همانطور که از یک فیلم ماکوتو شینکای انتظار می رود، اثر هنری زیبا است. کیفیت تولید خارج از نمودار است. هنر به خودی خود برای برانگیختن اشک کافی است، همانطور که حتی در تریلر برای من انجام داد. انتخاب رنگ‌ها و استفاده از حرکت و فوکوس درون کادر واقعاً به شما کمک می‌کند تا به آنچه باید به آن توجه کنید توجه کنید، در حالی که اگر چشمان شما تصمیم به انحراف دارند، جزئیات را نادیده نگیرید و فراموش نکنید، که توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید. تماشای هر فیلم ماکوتو شینکای برای هر تاری، شعله نور، و ذره ای که در امتداد صفحه شناور است، واقعاً مقادیر باورنکردنی احساسات را به صحنه اضافه می کند. من و دوستانم اکثر فیلم های ماکوتو شینکای را "5 کاغذ دیواری در ثانیه" می دانیم و دلیل خوبی هم دارد.

نقد

نمی توانم بگویم که از شخصیت های اصلی تاکی و میتسوها شکایت زیادی دارم. همه ما می‌توانیم با دوره دبیرستان زندگی‌مان ارتباط برقرار کنیم، این برای ما جذاب است زیرا داستان‌هایی که در کتاب‌ها یا فیلم‌هایی می‌خوانیم یا تماشا می‌کنیم درباره شخصیت‌هایی که این دوران را پشت سر می‌گذارند، ما را به یاد بهار جوانی خودمان می‌اندازند. شینکای در به تصویر کشیدن آنها و روابطشان کار خوبی انجام داد. ناراحتی اصلی من این است که احساس می کنم آنها به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته اند تا احساس قوی وابستگی عاطفی داشته باشم. زندگی، شخصیت، صفات، عادات، دوستان، سبک زندگی و غیره آنها همه در 20 دقیقه اول مورد بررسی قرار گرفت، من شخصاً احساس کردم که ما فقط سطح این شخصیت‌ها را بررسی کردیم و مجبور شدیم به انتهای کم عمق یک استخر برویم. فقط به این امید که شنا کردن در این جهان از امکانات عمیق تر شود. می‌خواستم بخندم، گریه کنم و حتی بیشتر با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنم، اما احساس می‌کردم که فقط در مورد آنها در یک داستان خوانده‌ام یا آنها را در یک فیلم دیده‌ام.

منبع