سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی و معرفی برترین انیمیشن های ایران و جهان

نظر

کمپانی پیکسار و والت دیزنی برای سال 2020 انیمیشن روح را منتشر و عرضه خواهند کرد. اگر فصد دانلود انیمیشن روح 2020 و تماشای آن را دارید در ادامه با ما باشید تا به معرفی انیمیشن Soul  و تاریخ عرضه و انتشار آن بپردازیم.

دانلود انیمیشن روح


انمیشن Soul به کارگردانی پیت داکتر، محصولی در ژانر ماجراجویی و کمدی درام است که توسط دو کمپانی بزرگ پیکسار و والت دیزنی در سال 2020 منتشر خواهد شد. استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار سابقه ساخت فیلم‌های کارتونی بی‌نظیری مانند داستان اسباب‌بازی را در کارنامه خود دارد؛ اما اکنون به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های والت دیزنی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انیمیشن همیشه تنها مختص به رنج سنی کودکان نیست بلکه کمپانی پیکسار همواره توانسته است نظر علاقه‌مندان در تمامی سنین را به خود جلب کند. این کمپانی در اکثر مواقع بدیهی‌ترین نوع احساسات انسان‌ها را در آثار خود نمایش می‌دهد. برای مثال انیمیشن Inside Out به درون مغز یک دختر نوجوان رفته و احساست وی را بیان می‌کند. البته مفاهیمی که در انیمیشن سول نیز بدان پرداخته شده است به نوعی بسیار پیچیده و متافیزیک است که قطعاً توجه علاقه‌مندان به سینما را جلب خواهد کرد. پیکسار با ساخت انیمیشن کوکو نیز توانست به خوبی به موضوع متافیزیک و دنیای رمردگان بپردازد. انیمیشن داستان پسرک 12 ساله‌ای را روایت می‌کند که به موسیقی علاقه دارد و خانواده‌اش آن را نسل به نسل ممنوع کرده‌اند. او آرزو دارد مانند هنرمند و الگوی او ارنستو دِلا کروز به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شود. در روز مردگان به قبر ارنستو می‌رود و گیتار او را می‌نوازد و وارد سرزمین مردگان می‌شود و اتفاقات جالبی را پشت سر خواهد گذاشت.

داستان انیمیشن Soul

دانلود انیمیشن روح با دوبله فارسی
پیت داکتر که سابقه کارگردانی انیمیشن‌هایی نظیر کارخانه هیولاها، بالا (Up) و کارخانه هیولاها (Inside Out) را در کارنامه خود دارد و از افراد تاثیرگذار کمپانی پیکسار محسوب می‌گردد، این بار نیز برای کارگردانی انمیشن روح انتخاب شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که داستان انیمیشن روح همانند فیلم ظاهر و باطن (Inside Out) درباره ذهنیات و احساسات یک دختر بچه نوجوان است، با این تفاوت که تمرکز اصلی فیلم‌نامه بر روی درونیات انسان و آن چیزی که شخصیت یک فرد را می‌سازد گذاشته شده است. صرف نظر از این که انیمیشن روح تا چه حدی احساسات و عواطف انسانی مانند خشم، لذت، غم و ترس را به تصویر خواهد کشید، از صحبت‌های عوامل آن کاملاً مشخص است که داستان آن درباره دنیای واقعی انسان‌ها خواهد بود.
در حقیقت داستان انیمیشن Soul درباره یک معلم موسیقی در شهر نیویورک است که ناگهان درگیر موضوعی عجیب می‌شود. جو گاردنر با صداپیشگی جیمی فاکس نقش یک معلم موسیقی را دارد که با لحظه خروج روح از بدنش مواجه شده و از دست رفتن عشق به موسیقی را از نزدیک مشاهده می‌کند.
در همین حال او به همراه یک روح به نام 22 برای بازگرداندن اشتیاق موسیقی به بدن خود تلاش می‌کند. 22 هرگز انسان بودن را درک نمی‌کند؛ بنابراین جو گاردنر تصمیم می‌گیرد مفهوم زندگی را برای او تعریف کند و در این میان خود گاردنر نیز با برخی از مفاهیم زندگی آشنا می‌شود. موضوعاتی از قبیل زندگی پس از مرگ و دنیاهای عجیب همواره مورد توجه کمپانی انیمیشن‌سازی پیکسار قرار داشته است؛ اما انیمیشن روح داستان زندگی پیش از تولد را روایت می‌کند.

نکات جالب درباره انیمیشن روح

دانلود انیمیشن روح 2020

انیمیشن روح همانند آثار سینمایی دیگر حواشی و نکات جالبی دارد که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  •     نقش اول این انیمیشن به نام جو گاردنر اولین شخصیت قهرمان آفریقایی-آمریکایی کمپانی پیکسار محسوب می‌شود.
  •     انیمیشن روح اولین محصول کمپانی پیکسار بعد از برکناری جان لستر به شمار می‌رود. وی در سال 2018 از سمت مدیر عاملی پیکسار برکنار و پیت داکتر جایگزین وی شد.    صداپیشگی شخصیت جو گاردنر دومین تجربه جیمی فاکس پس از مجموعه ریو (Rio) به شمار می‌رود.
  •     تینا فی نیز پس از حضور در انیمیشن مگامایند (Megamind) در سال 2010، برای دومین بار در بخش صداپیشگی یک فیلم کارتونی حضور یافته است.
  •     انیمیشن Soul پس از Onward دومین محصول کمپانی پیکسار در سال 2020 محسوب می‌شود که با نسبت تصویر 2.35:1 بر پرده سینما اکران خواهد شد. برای آشنایی با انیمیشن Onward 2020 می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.
  •     فیلم کارتونی روح سومین محصول کمپانی دیزنی به شمار می‌رود که در تاریخ 30 خرداد اکران می‌شود. پیشتر انیمیشن‌های «مولان» و «ظاهر و باطن» نیز در این تاریخ روی پرده سینما رفته بودند.

سخن پایانی

اگر قصد دانلود انیمیشن روح 2020  و تماشای آن را دارید باید بگوییم که این محصول مشترک کمپانی پیکسار و والت دیزنی پیکچرز قرار است است که در آخرین روزهای بهار سال 1399 روی پرده سینما برود. این انیمیشن یکی دیگر از آثار عمیق پیت داکتر محسوب می‌شود که مفاهیم اساسی انسان و زندگی را به چالش می‌کشد. به نظر شما Soul می‌تواند موفقیت انیمیشن ظاهر و باطن (Inside Out) را تکرار کند؟ نظرات خود درباره محصولات سینمایی پیکسار و والت دیزنی را در زیر همین صفحه با ما در میان بگذارید.